Радіо-реклама, психологічні особливості радіореклами

Радіо-реклама, психологічні особливості радіореклами


19.Feb.2017 Г. Київський Коментарів: 0
Як повинен виглядати рекламний радиоролик, що б він був найбільш ефективний? Яким чином можна більш ефективно «достукатися» до слухача радіо, що б він зреагував на ролик будь-якої фірми? Як психологічно діє радіо реклама і як зробити її краще?

Психологічних особливостей радіореклами дуже багато, докладна розповідь про них займе не одну сторінку. Спосіб подачі рекламної радіоінформації залежить від конкретного товару, який рекламується, його цільової аудиторії, розміру рекламного бюджету, яким ви маєте в своєму розпорядженні і ін. чинників.

Деякі психологічні особливості радіореклами:

  1. Психологічні дослідження показали, що радіо - ефективний канал в першу чергу для інформаційної (інформуючої) реклами. Тому доцільно давати на радіо рекламу про новини торгівлі - відкриття нового магазину, появу нового товару або послуги, про виставки, презентації, знижки, розпродажі і т. Д. Також добре «йде» реклама по радіо ліків, продуктів, побутових послуг, дещо гірше - реклама меблів і електронної побутової техніки.
  2. Найкраще сприймається рекламне радіоповідомлення тривалістю від 30 секунд до 1 хвилини, що супроводжується музикою. У більш короткий аудіоролик слухач не встигає «урубатися», довший його стомлює.
  3. Оптимальна швидкість промовляння тексту радіо-реклами:
    • за 10 секунд - приблизно 20-25 слів,
    • за 30 секунд - 60-70 слів,
    • 1 хвилина - 130-140 слів.
  4. Більш висока швидкість ускладнить сприйняття радіореклами, більш повільне повідомлення сприймається як тягуче і занудне.
  5. Більшість людей слухають радіо «неуважно», увага зосереджується на радіопередачі час від часу і лише тоді, коли щось їх зацікавить. Протягом перших секунд слухач повинен зрозуміти, про що йде мова в радіо рекламі, інакше він не стане прислухатися до такої реклами. Вже при перших звуків він вирішує, чи буде слухати далі. Якщо за перші 3-5 секунд реклама його не зацікавила, то час згаяно: його увага «попливе» і якщо буде пізніше сказано щось цікаве для нього, то малоймовірно, що це до нього дійде.
  6. Потрібно також враховувати інерційність сприйняття - нерідко споживачі розуміють про те, що рекламний радиоролик представляє для них інтерес, тільки тоді, коли повідомлння що їх цікавить вже закінчилося. Тому навіть в короткому рекламному оголошенні потрібно двічі повторити адресу, номер телефону тощо - З метою їх кращої запам'ятовування.
  7. Оскільки по радіо не можна показати рекламований товар, не потрібно розповідати слухачам про його зовнішній вигляд і використовувати візуальні образи в описі («яскравий», «блискучий» і т.п.). Краще говорити про його функції і вигоди, які він приносить. Тобто радіо-реклама повинна фокусувати увагу споживачів не на самому товарі, а на корисних наслідках його придбання.
  8. Радіо найчастіше працює «в фоновому режимі»: його звучання утворює фон, на якому людина займається якимось іншими справами - готує їжу, управляє автомашиною, працює в офісі. Тому складні логічні аргументи у рекламі на радіо сприймаються погано, розповідь повинна бути максимально простою і емоційною. Емоційність мови потрібна для того, щоб між радіо-диктором і слухачем на емоційному рівні встановився позитивний міжособистісний контакт. Тоді відбувається психологічний ефект переносу симпатії до диктора на те, що він говорить.
  9. На слухачів радіо-реклами впливає стать диктора. Представлення «жіночого» товару чоловічим голосом сприймається більшістю жінок краще. До нього вищий рівень довіри, ніж до «жіночого товару жіночим голосом». Аналогічно, чоловіки при інших рівних більш високо оцінюють радіоролики «чоловічий товар жіночим голосом».
  10. «Товар загального споживання», який рекламується жіночим і чоловічим голосами одночасно (тобто в одному аудіоролик є і диктор-чоловік, і диктор-жінка) жінками оцінюється як більш «щирий». У той же час чоловіки таке чергування голосів не дуже люблять. Вони його вважають «метушливим».
  11. У цілому використовувати ролики з чергуванням чоловічих і жіночих голосів слід обережно, тому що вони вимагають перемикання уваги слухачів з одного голосу на інший, що викликає труднощі при послуховуванні і, відповідно, викликає негативні емоції і ускладнює сприйняття сенсу повідомлення.
  12. Якщо радиоролик має музичний фон (музичну підкладку), то він повинен викликати у слухачів емоції, відповідні рекламному повідомленню, а не існувати сам по собі. Супермодний хіт може стати центром уваги і відтіснити сенс рекламного повідомлення на другий план.



Автор не вказаний

Автор: Г. Київський

Радіо-реклама, психологічні особливості радіореклами
Джерело: Leosvit Marketing
https://leosvit.com/art/radio-reklama-psyhologichni-osoblyvosti-radioreklamy

Увага! Усі права на опубліковані матеріали належать їх авторам, право на переклад - Компанії Leosvit Marketing.

Дозволяється републікування матеріалів сайту в Інтернеті українською мовою тільки з обов'язковим зазначенням незакритого активного посилання на сайт Компанії Leosvit Marketing (https://leosvit.com) і з посиланням на авторів статей, публікацій та інших матеріалів опублікованих на даному сайті (з зазначенням автора і його сайту).